راستش در مورد مطلب قبلی انقدر تحقیق کرده بودم که میتونستم 6 تا بلاگ در اون مورد آپ کنم ، اما وقتی فکر کردم دیدم ممکنه خسته بشین و دلتونو بزنه ، برا همین هم امروز یه چیز دیگه میخوام براتون بنویسم .

Image

مي گويند صاحب اين خانه به علت وجود جن اين خانه را ترك كرده است 
به قسمت تاريك دري كه در وسط تصوير قرار دارد به مدت 30ثانيه نگاه كنيد تا جن را در آن مشاهده كنيد.


فکر نوشتن این مطلب از اینجا به سرم زد که برادرم که سربازیه اومده بود مرخصی و داشت از خاطره جن دیدنش تو حموم خوابگاه تعریف میکرد ، یادمه چند سال پیش هم یه دوست دختر داشتم که اون هم ادعا داشت تو خوابگاه شون اتفاقات عجیب غریبی می افته و اینا رو به جن و روح و این جور چیزا نسبت میداد

DSCF0010.JPG (344001 bytes)

میدونم که حالا خیلی هاتون میاین و باهام مخالفت میکنید و میگید که برا شما هم پیش اومده ، اما عزیزان من لطفاً اول خوب گوش کنید ببینید من چی میگم بعد محکومم کنید؛

اکثر هم دوره های من کتابهای سری عجیب تراز علم نوشته فرانک ادواردز رو خوندن و یا مجله دانستنیها و داستانهای ترسناک اون رو ، خوب پس قبول میکنیم که بعضاً ممکنه اتفاقاتی بیافته که ماها نمیتونیم در اون زمان و با علم اون روز توجیه شون کنیم ؛ اما کل بحث من این بار اینه که چرا یه عده فرصت طلب هر دفه باید اینا رو به دین و مذهب ربط بدن و از اونا برا خوف مردم و ترسوندنشون استفاده کنن .

چرا هر دفه که حرف از جن و روح و لولو و این حرفاست طرف فوری بسم الله میگه؟
چرا برا دور کردن یه وامپیر(خون آشام) از صلیب استفاده میشه؟
آیا کل این چیزای عجیب غریب زائیده اعتقادات خرافی دینی نیست؟
آیا در زمانهای قدیم بعضی افراد مثلاً دین دار برا اثبات خودشون و حقانیت شون از این ابزار ها استفاده نکردن؟
چرا کتاب دعا؟
چرا صلیب؟
تا حالا به اینجاش فکر نکردین؟
راستش تازگی ها انقدر از این جریانات شنیدم که دیگه نمیدونم چی باید بگم ، یه دلیلش به نظر من تلقین همگانیه ؛ تو محیطهای عمومی مثل خوابگاه ها انقدر تلقین و باور وجود داره که طرف به خودش میقبولونه که الان قراره یه لولو ببینه و خوب انقدر این باور عمیقه که خودش فکر میکنه دیده!!!در واقع یه جور خود هیپنوتیزم .

دلیل بعدیش به ضمیر نا خود آگاه ما بر میگرده که از بچگی این جور چیزا رو به خورد ما دادن و حالا هر چقدر هم که بگیم باور نداریم اما ته دل باز میترسیم ، من که خودم با همه چیزایی هم که میدونم هنوز هم جرات ندارم تنهایی تو تاریکی راه برم .
یکی از همکارام ادعا داشت که از طریق خوندن یه جور دعای خاص که تو یه کتاب دست نویس قدیمی بهش رسیده تونسته قدرتهای خاصی پیدا کنه و مثلاً فکر افراد رو بخونه .
تقریبا شبیه همین سریال بعد افطار شبکه دو(آخرین گناه) که همتون فکر میکنم دیدین تا حالا

Image

من این دوستم رو با استاد نصیری که تو **** کلاسهای آموزش هیپنوتیزم و تله پاتی و غیره داره آشنا کردم و قرار شد یه شب تو خونه ما اینا قدرتهای هم رو تست کنن ، جاتون خالی عجب شبی بود ، بعد از کلی تستهای اولیه قرار شد که یه کاغذ و مداد بردارم و به اتاق دیگری برم و یه کلمه بنویسم و بعد اینا بخونن ، با تعجب باید بگم هر دو تا شون فهمیدن من چی نوشته بودم ؛
اما یکی با علم و یکی با خرافات ، ببینین من دیدم که اون دوستم هم تونست بخونه کلمه من رو اما این شاید به خاطر قدرت تلقین بوده باشه و تله پاتی نه به خاطر اون 4 تا کلمه ای که خونده و خودش هم فکر میکنه قدرت اوناست .

من نمیگم که تله پاتی و هیپنوتیزم خرافاته ، نه اینا کاملاً هست و اثبات هم شده و تو دانشگاه های بعضی کشور ها تدریش هم میشه

من میگم چرا اینارو به دین و مذهب ربط میدن؟
و سعی میکنن با اینا افراد رو بترسونن و به خرافات بکشونن
اگه قدرت خاصی داریم بهتره که ریشه علمی اون رو پیدا کنیم و از خرافات دور باشیم
نه کلیسا نه مسجد و نه خانقاه هیچ کدوم اینا علت بعضی چیزا رو توجیه نمیکنه
همه اینا علمی هستن و ناشی از قدرت ذهن آدم

Image

دست از خرافه پرستی بر داریم و سعی کنیم اگه علت چیزی رو نمیدونیم فوری اون رو به مسائل دینی ربط ندیم  ، فکر میکنم باز هم طولانی شد بحثمون و منتظر کامنت ها تون هستم که اونجا بیشتر بحث کنیم .



با درود و سپاس فراوان : شهرام

4 نظر:

  1. گمان کنم خرافه پرستی خودش یکی از مجموعه تصورات و عادات عجیب و غریب است که معمولا علت منطقی و طبیعی برایش نمیشود پیدا کرد و وقتی که فرد مبتلا به آن را با منطق و حتی روشنگری نتوان متقاعد کرد دیگر به صورت یک بیماری تظاهر پیدا کرده است ، به گمان من اعتقاد به بعضی خرافات مثلا اینکه توی این خونه یک جنی هست که بالاخره میشه اون رو دید و مثلا به شکل زبانه ای از آتش هستش خیلی منطقی تر از اعتقاد به چیزی هست که دیده نمیشه ولی وجود داره ! با همه چیز هست و با هیچ چیز نیست ! در همه چیز هست ولی داخل هیچ چیز نیست ! ، جن رو جن گیر میتونه باهاش ارتباط برقرار کنه اما اعتقاد به چیزی که هیچ کس نمیتونه باهاش ارتباط برقرار کنه واقعا دیگه نوبره ، منظور خاصی ندارم و به هیچ موجود متافیزیکی خاصی اشاره نمیکنم از بابت شروع بحث این رو طرح کردم ، به هر حال اعتقاد به نیروهای ماورایی ، زمینه اصلی این افکار است و زیر مجموعه های بسیاری داره که خرافات رایج یکی از آنهاست . نظر شما چیه ؟
    سیز ساغ و بیز سلامت !

    پاسخحذف
  2. خرافه پرستی چیزی نیست که ما بپنداریم فقط ما به آن گرفتاریم ، در قالب و انگاره علم و دانش هم میتوان خرافه پرستی کرد ، به باور من : حتی اینکه تازگی میشنویم داستان کائنات و راز و این داستانها ، شاید ، اینها هم گونه ای خرافات باشد در رنگی نوین ، شاید باور به خرافات زندگی را برای آدمی راحت تر میکند ، از خرافاتی که در گذشته بخاطر تاریکی و ترس به آن دچار بودیم که بگذریم ، خرافات جدید در این دسته جای میگیرند

    پاسخحذف
  3. بزرگ ترین مشکل ما در ایران و کشور های اسلامی خرافه پرستی دینی است. با گفتن حرف هایی مثل: فشار قبر و ملک الموت و جهنم ... ما رو محکوم به نادانی و ترس از اندیشه میکنند.

    پاسخحذف
  4. گمان کنم خرافه پرستی خودش یکی از مجموعه تصورات و عادات عجیب و غریب است که معمولا علت منطقی و طبیعی برایش نمیشود پیدا کرد و وقتی که فرد مبتلا به آن را با منطق و حتی روشنگری نتوان متقاعد کرد دیگر به صورت یک بیماری تظاهر پیدا کرده است ، به گمان من اعتقاد به بعضی خرافات مثلا اینکه توی این خونه یک جنی هست که بالاخره میشه اون رو دید و مثلا به شکل زبانه ای از آتش هستش خیلی منطقی تر از اعتقاد به چیزی هست که دیده نمیشه ولی وجود داره ! با همه چیز هست و با هیچ چیز نیست ! در همه چیز هست ولی داخل هیچ چیز نیست ! ، جن رو جن گیر میتونه باهاش ارتباط برقرار کنه اما اعتقاد به چیزی که هیچ کس نمیتونه باهاش ارتباط برقرار کنه واقعا دیگه نوبره ، منظور خاصی ندارم و به هیچ موجود متافیزیکی خاصی اشاره نمیکنم از بابت شروع بحث این رو طرح کردم ، به هر حال اعتقاد به نیروهای ماورایی ، زمینه اصلی این افکار است و زیر مجموعه های بسیاری داره که خرافات رایج یکی از آنهاست . نظر شما چیه ؟
    سیز ساغ و بیز سلامت !

    پاسخحذف