من از بچگي عاشق فيلم هاي ترسناك بودم . از جن گير و طالع نحس گرفته تا خواب وحشت و هر فيلم ديگه اي كه ميومد فوري ميگرفتم و ميديدم و انقدر ميترسيدم كه شب ها تنها نميتوستم بيرون برم و هر جا ميرفتم شاهرخ ( داداشم ) بايد باهام ميومد و هم ديگه رو نگاه ميكرديم .

چند روز پيش silent hill يا تپه خاموش رو ديدم كه فيلمي نسبتاً ترسناك و خيلي عميق بود . موضوع فيلم در مورد يه خانوم و دخترش هست كه اتفاقي وارد يه شهر ميشن كه همه چيزش عجيبه . موقع تاريك شدن هوا آژير خطر به صدا در مياد و همه به كليسا فرار ميكنن و هر كسي كه بيرون مونده موجودات شيطاني ميگيرن و به طرز فجيعي ميكشنش . از پوست كندن تا تيكه تيكه كردن .

تو يكي از اين فرار ها اين خانوم دخترش رو گم ميكنه و ماجراهاي زيادي براي پيدا كردن دخترش سرش مياد . تا اينكه بالأخره موفق ميشه بر ترسش غلبه كنه و با شيطان رو به رو بشه . وقتي كه شيطان صحبت ميكنه اون براش تعريف ميكنه كه قبل از اينكه به اين موجود ترسناك تبديل بشه يه دختر بچه 7 ساله هم سن و هم قيافه دختر اون خانوم بوده و يه روز تو مدرسه نظافت چي مدرسه بهش تجاوز ميكنه و از اون روز رفتار همه باهاش بد ميشه و مذهبيون شهر براي اينكه اين لكه ننگ رو پاك كنن اون رو ميگيرن و زنده زنده آتيشش ميزنن كه قبل اينكه بميره مامانش به كمكش مياد و بدن سوخته اون رو به بيمارستان ميرسونه .

از اون روز با تنفري كه نسبت به دين دار ها پيدا ميكنه تصميم ميگيره با شيطان قرار داد ببنده و ازشون انتقام بگيره ولی چون نميتونه وارد كليسا بشه ، اونها در مواقع خطر به اونجا پناه ميبرن و به قهرمان ما ميگه كه دختر اون رو هم اونها گرفتن و چون به گذشته من شباهت داره ميخوان اون رو هم بسوزونن و این طوری راضيش ميكنه كه از بدن اون برای وارد شدن به کلیسا استفاده كنه .
خلاصه تو صحنه آخر اين فيلم شيطان سر از كليسا در مياره و پدر اون طايفه گناه كار مذهبي رو در مياره و همه رو تيكه تيكه ميكنه و اون خانوم و دخترش به خونه شون برميگردن.

اين اولين باري بود كه موقع ديدن يه فيلم ترسناك طرف بد ها بودم و از اينكه آدم ها رو تيكه تيكه ميكردن لذت ميبردم . وقتي فكر كردم ياد قانون جزاي اسلامي افتادم كه تازگي ها تو مجلس تصويب شده و عملاً سنگسار و اعدام هاي الكي رو قانوني کرده و به دولت اجازه ميده كه افراد بيگناه رو سر داشتن اعتقاد متفاوت يا مثل اين دختر بچه بيچاره به خاطر قرباني شدن شون براي شهوت ديگران راحت سنگسار يا اعدام كنن .

تازه خشونت های اخیر و این همه خبر قتل و جنایت و تجاوز هم از طرف دیگه تو ذهنم سنگینی میکنه و نمیدونم چرا با دیدن همچین صحنه هایی یاد این فیلم میافتم .

به نظر تون قرباني هاي بيگناه ما كي قراره با شيطان قرار داد ببندن و انتقام شون رو بگرين ؟ آيا براي رسيدن به حق بايد حتماً با شيطان قرارداد بست؟ چرا تو قرن 21 كه همه دنيا در حال پيشرفت هستن ما قوانين 1400 سال پيش رو تو مجلس مون تصويب ميكنيم و انقدر عقب مونده هستيم؟ تازه اون هم نه قوانين درخشان كشور خود مون رو ، كه قوانين اعراب 1400 سال پيش رو و چرا باید به خاطر جزئی ترین حقوق مون این طوری به خاک و خون کشیده بشیم؟




با درود و سپاس فراوان : شهرام

27 نظر:

  1. رود شهرام عزيز
    اين پستت خيلي تاثير گذار بود.
    درد هاي مشترك انساني هستند كه جهان رو باهم پيوند مي دن.
    به گمان من فعلن يك عده ديگه با شيطان قرار داد بستند و دارن ظلم مي كنند.
    ما بايد با همديگه هم پيمان بشيم

    پاسخحذف
  2. سلام به همشهری و دوست عزیزم شهرام خان
    از اینکه خلاصه ی این فیلم جالب رو تعریف کردی ممنونم و از همون اولش فهمیدم که آخر این پست به کدوم حرف حق منتهی میشه.عالی بود
    بهار و تابستان برای عده ای تموم شده و پاییز و زمستونشون نزدیکه . نیازی به شیطان نیست چون اون قبلا" با بعضی ها قرارداد اساسی بسته!
    متشکرم

    پاسخحذف
  3. سلام
    اول باید بگم که من عاشق بازی تپه خاموش هستم و همچنین فیلمش
    دوم باید بگم من عاشق این گفته های تو هستم
    من در مورد سیاست چیزی نمی دونم اما اینو خوب فهمیدم که وقتی یک کشور استعمار کننده می خواد یک کشور رو مورد استعمار قرار بده یا دین رو به اون کشور طزریق می کنه یا جنگ رو وارد اون کشور می کنه.
    به امید آزادی همه ی ما از این استعمار

    پاسخحذف
  4. سلام

    قبلا خونده بودم اما این باز هم خوندم شهرام جون

    امید وارم این شیطان زود تر پیداش بشه

    با سپاس از شما :ستار

    پاسخحذف
  5. سلام خوبی
    خیلی آپت عالی بود مرسی که اینطور نظر میدی
    منم عاشق فیلم های ترسناکم
    البته دوستدارم داستان فیلم قوی باشه
    راستی من کدام وبت رو لینک کردم؟؟؟

    پاسخحذف
  6. سلام دوست عزيز. خوشحالم كه از وبلاگ ما خوشت اومده و اميدوارم از ديدن مطالب لذت ببري و مفيد باشه. راستش تعداد آپديت هاي روزانه به اين خاطر زياده كه من در وبلاگم بجز خودم دو تا نويسنده ديگه هم دارم و همزمان مي نويسيم. معمولا روزي 15 تا 20 پست آپ مي كنيم.
    از اين مطلبت هم لذت بردم. اين فيلم را قبلا ديده بودم ولي از اين زاويه به موضوع نگاه نكرده بودم. خيلي جالب بود. موفق باشي.

    پاسخحذف
  7. با این تعریفایی که کردی علاقمند شدم حتما ببینمش
    تا حالا بهترین فیلم ترسناکی که دیده بودم اره بود ولی اینم باید جالب باشه

    ممنون

    پاسخحذف
  8. سلام شهرام جان، من یکی که هیچوقت میونه‌ای بافیلم‌های ژانر وحشت نداشتم، راستش هیچ فیلمی ندیدم که منو بترسونه. در واقع هم کلک این فیلم‌ها سوءاستفاده از متد غافلگیری هستش به جای ایجاد وحشت. یعنی هیچوقت حس ِ وحشت ِواستادن لب یک پرتگاه و یا وحشت از حمله‌ور شدن یک جونور وحشی رو نمی‌تونن در تو ایجاد کنن. به جاش سعی می‌کنن دقیقاً اون زمانی که تو انتظارش رو نداری، اون زمانی که موسیقی فیلم هم داره حس آرامش و سکوت رو منتقل می‌کنه، با یک صدای مهیب و یک جونوری که یکهو جلوی صورتت پیداش میشه تورو غافلگیر کنن و حتی وادار به جیغ کشیدنت بکنن.
    یک فیلمی بود به نام گوتیک اثر کارگردان بزرگ انگلیسی کن راسل با بازی گابریل بیرن (البته وقتی خیلی جوون بود) که دوسش داشتم، داستان شبی هستش که مری شلی داستان مشهور فرانکشتاینش رو خلق می‌کنه. 
    بگذریم،

    راستش نمی‌دونم که انسان اول شیطان رو خلق کرد، بعد خدا رو یا عکسش و یا شاید هر دو رو در یک زمان خلق کرد (یا شایدم خلق هرکدوم خود به خود به معنای خلق دیگری هستش). نمی‌دونم تقدم تاخرش چطوری هستش ولی می‌دونم که بدترین مخلوق انسان همین هستش. از این به بعد باید در خلق‌هامون دقت بیشتری بکنیم که اینطور ساخته دست خودمون برامون مشکل‌آفرین نشه.

    پاسخحذف
  9. سلام
    مطلب زياده.اسم اون فيلم يادم نيست.
    راجع به موضوع باران درست ميگويي.
    اين پستت محشر بود.كيف كردم.

    پاسخحذف
  10. من هم قبل تر دوست داشتم
    اما از وقتی دیدم مجبورم شبش اتاقمو ول کنم و توی سالن بخوابم که مثلا نترسم بی خیال دیدن این فیلم ها شدم
    البته اینم بگم که
    فیلم هایی که واقعی ترند منو بیشتر می ترسونن
    مثل آدم های روانی
    آقا خیر نبینی ، یاد فیلم های ترسناک افتادم گمونم امشب هم توی سالن بخوابم
    اما این فیلمی که تعریف کردی ، جالبه
    خوشم اومد
    از مفاهیم دنیای جدید آدم ها خوشم نمی یاد
    اون ها هر کاری می خوان با ما می کنن
    اما نوبت ما که می شه
    باید متمدن باشیم
    باید به عقاید دیگران احترام بذاریم
    گور پدر این چیزها
    منم طرف دار تکه تکه کردنو انتقامم

    پاسخحذف
  11. اقا من کلا با فیلم ترسناک مشکل دارم و فکر می کنم ته فیلم های ترسناک یعنی جن گیر و طالع نحس رو هم دیدم. بقیه فیلم ها رو من اسمشونو می ذارم : فیلم های مهوع.

    پاسخحذف
  12. سلام شهرام عزيز
    خوشحالم كه همديگه رو بازم پيدا كرديم

    پاسخحذف
  13. این مطلب را توی 360 هم یک بار نوشته بودی . من هم یک نقد در مورد این فیلم نوشتم که خودت هم خونده بودی . من اون جا نظر خودم رو گفته بودم . زنده باشی شهرام عزیز

    پاسخحذف
  14. نمي دونم بايد چي بگم...كلا حس مي كنم مغزمو خالي كردن.....فيلم قابل تاملي هست و در وراي ظاهر ترسناكش چيزاي زيادي براي گفتن داره....اگه شد حتما مي بينمش.....

    پاسخحذف
  15. من کلاً فیلم ترسناک نگاه نمیکنم، هرچند فیلم هایی مثل "دیگران" یا از این دست که در ژانر وحشت قرار میگیرند اما برای القای ترس به کشت و کشتار و سلاخی آدم ها نمیپردازند رو دوست دارم...در مورد حوادث اخیر هم شاید طول بکشه اما مطمئنم که خون بیگناه هیچ وقت پایمال نمیشه

    پاسخحذف
  16. فقط با فاير فاكس مي شه براتون نظر گذاشت...اكسپلورر نمي شه!!!!!!چرا؟؟؟؟

    پاسخحذف
  17. من عاشق فیلم ترسناکم

    پستت پر بود از حرف

    دوسش داشتم

    پاسخحذف
  18. سلام.از لطفی که همیشه به من و نوشته هایم دارید بی نهایت ممنونم.

    پاسخحذف
  19. سلام
    بله زياد شده به خاطر اتفاقاتي كه روي زمين مي افتد.مثل دوره جنگ جهاني دوم.
    اونها ما را رصد ميكنند ولي اجازه دخالت ندارند.

    پاسخحذف
  20. سلام
    از اینکه اینجایین خوشحالم بست هاتون برام جالبن من این فیلم رو ندیدم ولی شما میدونین چرا دوست دارین فیلم ترسناک نگاه کنین ؟
    ترس سیستم دفاعی رو در بدن تقویت میکنه که انسان رو توانا به اعمالی بیشتر از حد توانای عادیش میکنه .این توانایی بیشتر در حیطه فیزیکه و برای دفاع در برابر خطر فعال میشه
    شما دوست دارین بترسین . چرا؟
    من خودم هم قبلا دوست داشتم فیلم ترسناک ببینم هنوز هم به ناشناخته خیلی علاقه مندم میدونم چرا میشه دیدن فیلم ترسناک رو دوست داشت ولی دلم میخواد بدونم شما به چه دلیل دوست دارین فیلم ترسناک ببینین چیش براتون جالبه >>

    پاسخحذف
  21. سلام
    از اینکه اینجایین خوشحالم بست هاتون برام جالبن من این فیلم رو ندیدم ولی شما میدونین چرا دوست دارین فیلم ترسناک نگاه کنین ؟
    ترس سیستم دفاعی رو در بدن تقویت میکنه که انسان رو توانا به اعمالی بیشتر از حد توانای عادیش میکنه .این توانایی بیشتر در حیطه فیزیکه و برای دفاع در برابر خطر فعال میشه
    شما دوست دارین بترسین . چرا؟
    من خودم هم قبلا دوست داشتم فیلم ترسناک ببینم هنوز هم به ناشناخته خیلی علاقه مندم میدونم چرا میشه دیدن فیلم ترسناک رو دوست داشت ولی دلم میخواد بدونم شما به چه دلیل دوست دارین فیلم ترسناک ببینین چیش براتون جالبه >>

    پاسخحذف
  22. سلام
    جالب بود. اطمینان داشته باشید این وضع رو به پایانه.

    پاسخحذف
  23. افسانه ی جن و پری به روز شد....خوشحال می شم از حضور پر شور و نظرات زیبا و کارآمدتون جهت هرچه بهتر شدن داستانها....با قسمت شانزدهم پذیرای حضورت
    http://fairy-tale.persianblog.ir/

    پاسخحذف
  24. سلام
    من همیشه عادت دارم فیلمهای ترسناک رو خودم تنهایی ببینم
    آخه هر وقت با کسی نشستم و دیدم اعصابم از دست بقل دستیم خورد میشه و هیچی نمیدونم از فیلم
    پست جالبی بود نمیدونم در مورد این حوادث چی باید گفت ولی هر وقت صحنه هایی از این حوادث رو میبینم حسابی به هم میریزم و داغون میشم
    خدا خودش به خیر کنه
    به امید دیدار

    پاسخحذف
  25. دوست خوبم اوهام : اومدم توی بلاگ تون اما کامنت ها تون بسته بود و نتونستم جواب بدم . همین جا میگم ، برای من دیدن فیلم های ترسناک تو بچگی یه جور رو به رو شدن با ترسهام بوده . برای اینکه آخر اکثر فیلمهای ترسناک معمولاً خوب ها برنده میشدن و من این طوری یادمیگرفتم که نترسم از تاریکی . فکر کنم تا 15-16 سالگی من ترسو بودم و تنها نمیتونستم حتی دست شویی برم . اما کم کم یاد گرفتم غلبه کنم بر این ترس




    با درود و سپاس فراوان : شهرام

    پاسخحذف
  26. این مطلب را توی 360 هم یک بار نوشته بودی . من هم یک نقد در مورد این فیلم نوشتم که خودت هم خونده بودی . من اون جا نظر خودم رو گفته بودم . زنده باشی شهرام عزیز

    پاسخحذف
  27. سلام دوست عزيز. خوشحالم كه از وبلاگ ما خوشت اومده و اميدوارم از ديدن مطالب لذت ببري و مفيد باشه. راستش تعداد آپديت هاي روزانه به اين خاطر زياده كه من در وبلاگم بجز خودم دو تا نويسنده ديگه هم دارم و همزمان مي نويسيم. معمولا روزي 15 تا 20 پست آپ مي كنيم.
    از اين مطلبت هم لذت بردم. اين فيلم را قبلا ديده بودم ولي از اين زاويه به موضوع نگاه نكرده بودم. خيلي جالب بود. موفق باشي.

    پاسخحذف